Paul van Kerkhof wint Kerkrade Open 2019

vlnr: Alexander Stakenburg, Paul van Kerkhof, Glenn Freer en Jan Bindels.

Met 6 punten uit 7 partijen mag Paul van Kerkhof zich Open Kerkraads Kampioen 2019 noemen. Hij won 5 partijen en remiseerde 2 keer. Net zoals Glenn Freer die ook ongeslagen bleef en evenveelpunten behaalde. Maar Paul mag de titel op zijn naam schrijven vanwege de beter weerstandspunten.

Leuk detail was (zoals Frank Clevers op de Lisb-site opmerkte) dat zowel Paul als Glenn vijf jaar geleden ook aan kop stonden na 7 ronden. Beiden hadden toen een score van 5,5 uit 7. Maar dat jaar, (in 2014) bleek Glenn degene met de meeste weerstandspunten.

De B-groep werd gewonnen door Jan Bindels. Hij behaalde 4 punten en bleef hiermee een halfje voor op Alexander Stakenburg, die tweede werd.

Kijk hier voor de eindranglijst

Dit jaar waren er 11 deelnemers waarvan 2 schakers van buitenaf (dit lijkt wel een traditie de afgelopen jaren). Het is een klein edoch leuk deelnemersveld met spelers die redelijk aan elkaar gewaagd zijn. Op deze pagina zijn wekelijks de uitslagen en standen te vinden én de paringen van de volgende ronde.

AFMELDEN
Het is mogelijk tijdens de eerste 3 ronden eenmalig gebruik te maken van één bye. Hiervoor krijg je een vergoeding van een half punt. Geef dit wel een week van te voren aan bij de wedstrijdleider Arno Ypelaar (tel . 0617566140 / of via mail: okk@svkerkrade.nl ). Dit geldt ook voor afmeldingen vanaf de 4e ronde. Men wordt dan niet ingedeeld en ontvangt geen vergoeding.
Is de paring geschiedt dan wordt de partij bij niet aanwezig verloren verklaard. Partijen kunnen niet na de vastgestelde data worden gespeeld. In overleg met de wedstrijdleider mogen partijen wel vooruit gespeeld worden.

De paring voor elke volgende ronde wordt s'woensdags op deze pagina online gezet.
Eindranglijst op score, Bucholz (wp) en Sonneborn Berger (in deze volgorde).

KAMPIOENSCHAP TELT MEE VOOR DE KNSB-RATING

zie het archief voor de Open Kerkraadse Kampioenschappen