Open Kerkraadse Kampioenschappen 2012

Bram Brasse winnaar OKK 2012

Slechts 2 remises stond hij af. Tegen Matthias en Richard. De overige 5 partijen won Bram. Voldoende om de concurrentie voor te blijven. Zoals Peter die niet voldoende had aan de remise in de laatste ronde tegen Glenn. Of Matthias die een vol punt op de kampioen achterbleef.

De beginlijst werd traditiegetrouw precies in tweeën gedeeld in een A-en B-groep.

Hans Akkerboom wint B-groep

In de B-groep won Hans Akkerboom met 4 uit 7. De 2e plaats werd gedeeld door 4 spelers: Ralph Engelen, Jo Paffen, Rene Chappin en Ton Kusters allen met 3½ punt.

Het was een gezellig en sportief toernooi. Reden te meer om de deelnemers nu al voor het OKK 2013 uit te nodigen.

Voor alle uitslagen en de eindranglijst klik hier

De voorlaatste ronde.

De voorspelde spanning blijft niet uit. Nog is er geen kampioen bekend maar de strijd zal gaan tussen Peter en Bram. Voor een tweede plaats komen Matthias en Glenn nog in aanmerking.

De ratinglijst wordt precies doormidden gedeeld (de grens ligt dan bij 1650) en in een a en b-groep verdeeld.
In de B-groep ligt Ralph Engelen aan kop gevolgd door Hans Akkerboom, Jo Paffen, Rene Chappin en Marc Widlac. Ralph speelt in de laatste ronde tegen Karl Schubert. Bij verlies van Ralph komt de winnaar van de B-groep voort uit de partijen Hans tegen Marc en Rene tegen Jo.

Ronde 5.

In een spannende partij tussen Glenn Freer en Bram Brasse behield laatstgenoemde het best "zijn nerven bij elkander". In een voor Glenn technisch gewonnen eindspel ging hij met slechts enkele minuten op de klok uiteindelijk de fout in. Daarmee behoud Bram zijn punt voorsprong op de nummer 2, Peter Salden die ook zijn partij won. Het kan zeker nog spannend worden bovenin.

Na 4 ronden is enkel Bram Brasse nog ongeslagen. In een spannende partij tegen Peter Salden wist Bram het pionneneinspel beter te spelen. Ook was er spanning aan het bord van Matthias van Zwet tegen Karl Schubert. De aanval van Matthias leek doorslaggevend maar Karl wist remise af te dwingen dmv zetherhaling. Verder waren er veel remises deze ronde en Ingrid Disters behaalde haar eerste punt door van Jan Ypelaar te winnen.

Meer over deze 4e ronde op de site "Limburgs Schaakcafe" inclusief filmpje klik hier

Voor een verslag van de partij uit ronde 3 tussen Matthias van Zwet en Peter Salden  klik hier met dank aan Rene Chappin.

Met 20 deelnemers gaat dit een heel gezellige editie worden. Vier leden van DJC en vier Heerlenaren nemen het op tegen 12 KSV'ers. Tijdens de eerste ronde was er al een uitslag opvallend te noemen: Richard remiseerde tegen Glenn en had eerder in de partij zelfs de betere winstkansen.

LOCATIE: Sjtaater Hoes,
Schaesbergerstraat 27  te Kerkrade/Terwinselen

7 RONDEN ZWITSERS
MET INDELING OP RATING

vooraf inschrijven bij Arno Ypelaar per mail ( okk(at)svkerkrade.nl )

Het is mogelijk tijdens de eerste 3 ronden eenmalig gebruik te maken van één bye. Geef dit wel een week van te voren aan bij de wedstrijdleider Arno Ypelaar
(tel . 0617566140 / okk(at)svkerkrade.nl ). Dit geldt ook voor afmeldingen vanaf de 4e ronde. Men wordt dan niet ingedeeld en ontvangt geen vergoeding.
Is de paring geschiedt dan wordt de partij bij niet aanwezig verloren verklaard. Partijen kunnen niet na de vastgestelde data worden gespeeld. In overleg met de wedstrijdleider mogen partijen wel vooruit gespeeld worden.